0 грн
Зробити замовленняПоговоримо про центральну частину переднього колеса – передню втулку.
Передня втулка велосипеда – суттєва деталь, за допомогою якої колесо кріпиться до вилки та може обертатися навколо осі. Її якість безпосередньо впливає на характеристики їзди: швидкість та накат. Це позначається на витраті сил та енергії велосипедиста.
У нашому інтернет магазині можна підібрати та купити втулку на колесо дитячого, шосейного та гірського велосипеда.
Відрізняються між собою за такими параметрами, як матеріал, спосіб виготовлення та призначення під стиль катання. Залежно від призначення - за розмірами, міцністю та вагою.
Втулки виготовляють із:
- алюмінію (гарне поєднання ціна/якість);
- титану (легкі та міцні, ціна найвища);
- сталі (найдешевші, недолік велика вага).
Найбільшого поширення набули веловтулки з алюмінію. Вони легкі та мають гарні експлуатаційні характеристики. Сталеві втулки ставлять на найпростіші та найдешевші велосипеди.
Корпус веловтулки виготовляють шляхом:
- лиття;
- штампування;
- точення;
Найкращою буде точена та штампована. Литі втулки дешевші, але вони поступаються за якістю, у них менша міцність і більша маса.
Влаштування передньої веловтулки
Більшість передніх втулок схожі на вигляд. Їхня конструкція має нескладну будову, в порівнянні з задньою. Найпотужніша частина – циліндричний корпус, з боків якого розташовані фланці зі спицевими отворами. Бувають 2 варіанти виготовлення: або як цільна деталь, або складова (корпус, 2 чашки по торцях, на кожну з яких запресований фланець). Через веловтулку проходить вісь, на якій з обох боків розташовуються підшипники, конуса, шайби, контргайки, гайки та пильовики.
Тип кріплення до вилки:
- вісь з різьбленням та гайкою;
- ексцентриковий затискач (традиційний);
- ексцентриковий затискач Clix.
Найчастіше використовувані підшипники: розсип, сепараторні та промислові.
Втулка на насипних та сепараторних підшипниках
Це найпоширеніші веловтулки, що складаються з внутрішнього (конус нагвинчений на вісь втулки) та зовнішнього охоплення (сама втулка) та розсипу кульок та сепаратора. Такі підшипники добре ремонтуються, можна налаштувати вручну та прибрати люфт, але їх складно збирати. Фланець - ця частина велосипеда, яка найбільш схильна до навантажень. Має невеликий розмір, але на нього припадає 1/3 основної ваги велосипеда.
Втулка на промопідшипниках
Вона складається з 4 основних елементів:
- цілісний корпус з 2 фланцями під спиці;
- вісь;
- підшипники;
- сальники (кришки), які закривають підшипники.
Втулка переднього колеса на 2 промопідшипниках закривається гайками з гумовими пильовиками.
Розбираються такі втулки за допомогою велосипедних ключів. Розкручуються, чистяться всередині та змащуються.
Втулки також відрізняються параметром пилу-бруду захисту. Якісні можуть бути до 10000 км. При цьому люфтів та хрустів у них може не спостерігатися, тому краще їх купити. У той час, як дешеві, після бруду чи зимового катання можуть задубіти та заклинити.
Якщо передня втулка розрахована під дискові гальма, то з одного боку розташовуватиметься або шліцеве або 6 болтове кріплення під ротор.
Вибрати та купити передні втулки різної цінової категорії, таких виробників, як Shimano, Quando, Sun Race можна у нашому інтернет магазині Фрікке.
Дата поновлення редакції 06,09,2023.