0 грн
Зробити замовленняЩо таке задній перемикач та з чим його їдять?
Задній перемикач передач на велосипеді – це спеціальний пристрій із пружиною, основним завданням якого є перекидання ланцюга по певних зірок, розташованих ззаду, у тому числі натяг чіпки. Ціна різна, залежить від рівня застосування та виробника.
Досвідченому велосипедисту, не важко купити задній перемикач саме той, що йому потрібен. Найчастіше такі люди точно знають, чого вони хочуть і навіть заздалегідь визначилися з конкретною моделлю. Тому вони просто заходять та замовляють. Але ми хотіли б розповісти про цю деталь трансмісії детальніше, щоб самому недосвідченому новачкові було зрозуміло.
Задній (перемикач, перекидка, півень) все називають по-різному, але суть одна, призначена для перенесення ланцюга з однієї зірки (касети, тріскачки) на іншу. Також потрібно сказати, що такі перемикачі ще називають "компаньола", тому що цей вузол винайшов Антоніо Компаньол. Винайшов він його 1950 року.
Установка самої деталі здійснюється на дропаут, а також має спеціальний болт, призначений безпосередньо для безперервної підтримки необхідної для роботи відстані, завдяки чому здійснюється можливість гойдатися верх-вниз.
Здійснювати перемикання швидкостей стає можливим лише одночасно з прокручуванням педалей. Варто мати на увазі, що перемикати передачі під час сильного навантаження (рух під гору), небажано, тому що це прискорює зношування, а також може призвести до непоправної поломки деталей системи перемикання.
Перекидання складається з:
1. 2х роликів, (напрямного та натягуючого ланцюг),
2. з рами на яку вони встановлені,
3. механізму на який встановлена пружина підтягує до себе раму з роликами (його ще називають паралелограмним)
4. із самої пружини.
Також механізм включає спеціальні ролики заднього перемикача велосипеда: напрямний і натяжний. Зношування роликів відбувається значно швидше зносу перемикача. У разі виходу з ладу, відразу необхідно замінити їх на нові, тому що від цього залежатиме якість перемикання передач.
Завдання роликів:
- Напрям ланцюгів на конкретні зірки;
- Компенсація люфтів;
- Підвищення плавності, зниження шуму.
За назвою роликів можна здогадатися, яку функцію вони виконують. Ролики дуже схожі між собою, але вони різні, і при розбиранні перекидання дуже важливо не переплутати їх місцями. Відмінність між ними майже не помітна, але якщо придивлятися, то видно, що проточка на зубцях різна Напрямний - направляє ланцюг на зірку при перемиканні передач. І відповідно натягуючий – тримає натяжку ланцюга, не допускаючи провисання.
Елементи, що сприяють налаштуванню механізму:
- Регулятор тросу;
- Обмежувач верхньої передачі швидкостей;
- Обмежувач швидкості нижньої передачі;
- Кріпильний болт.
Матеріал
Велике значення має матеріал, на основі якого виготовляється задній швидкісний перемикач. Від цього залежить таке:
- Міцність системи;
- Довговічність роботи перемикача;
- Вартість системи та деталей.
Рамка заднього перемикача не однакова на всіх перекидках. Її довжина залежить від кількості зірок на касеті. Чим більше зірок – тим вона довша. Рама перемикача, що вигинається під впливом пружини Пружина натягується або попускається в той момент, коли ми манеткою перемикаємо швидкість. При перемиканні на велику зірку трос натягує пружину, рама вигинається і переводить ланцюг на потрібну передачу. При скиданні на меншу - трос попускається і ланцюг скидає пружина. Бувають перемикачі із зворотним потягом пружини - там усе відбувається навпаки.
Види
Залежно від матеріалу, з якого виробляють цю деталь, їх поділяють на кілька видів:
- Сталевий перемикач. Його вважають найдешевшим. Він невисокої якості та, відповідно, недовговічний.
- Алюмінієві. Це система середнього класу, деякі її компоненти можуть бути сталевими.
- Титанові та вуглепластикові. Вони вважаються найдорожчими та якісними системами.
Також задні перемикачі відрізняються за типом кріплення. Кріплення бувають болт та гак. Тому виробники, часто випускають ту саму модель з різними кріпленнями.
Перекидки з кріпленням під болт, кріпляться до спеціального кріплення, що називається "Дропаут" або просто "Крюк на раму". Дропаути виготовлені з алюмінієвого сплаву та є захистом рами від деформації при ударах. Якщо виникає необхідність заміни гака, то зверніть увагу на те, що їх безліч і вони не взаємозамінні.
На сьогоднішній день використовують два певні способи підведення троса до безпосередньо заднього перемикача швидкостей на велосипеді:
- Перший спосіб передбачає традиційне підведення троса. У цьому випадку приєднання троса з перемикачем системи відбувається ззаду і обмотується навколо кронштейна.
- Другий спосіб має на увазі підведення троса зверху безпосередньо, найкоротшим шляхом.
Фахівці відзначають, що пряме підведення троса перевершує за якістю традиційний тип. Тому що вона виключає згинання троса, відповідно, виключаючи можливість зачіпки.
Також існують захисту перемикачів від ударів. Звичайно, вона не забезпечить 100% захист - але в більшості випадків вона рятує. Захисту задніх перемикачів бувають різної довжини, тому що лапки перекидання теж різні. Тому при виборі потрібно виміряти висоту свого перемикача.
Найвідоміші та найпоширеніші перемикачі - це "Shimano" і "Sram". Існує безліч шанувальників як одного так і іншого бренду, але важливо знати, не можна встановити на трансмісію "Sram" перемикач "Shimano" і навпаки. Ці перемикачі по-різному реагують на натяжку троса. У Shimano - передавальне співвідношення 2 до 1 (при натяжці тросика на 5 міліметрів - перемикач зсувається на 10 міліметрів у Sram - 1 до 1 (при натяжці тросика на 5 міліметрів - перемикач зсувається на ті ж 5 міліметрів).
Перш, ніж купити задній перемикач на велосипед, пам'ятайте, що він набагато частіше за інші елементи піддається ударам і поломкам. Тому дуже важливо купити якісний задній перемикач. Зробити це можна за найкращою ціною в іінтернет магазині Frikke з доставкою по всій Україні .
Також Ви можете детальніше прочитати про те , як вибрати задній перемикач - у нашому блозі.
Дата поновлення редакції 09,09,2023.