0 грн
Зробити замовленняОбідні гальма (V-brake).
Обідні гальма зустрічаються на велосипедах все частіше, це обумовлено тим, що нині люди віддають перевагу гірським або міським з можливістю їзди слабким бездоріжжям, перемиканням передач і мінімальною амортизацією. Установка ножної гальмівної системи (зупинка колеса відбувається шляхом прокручування педалей у зворотний бік) у цьому випадку недоцільна у зв'язку з конструкцією велосипеда, а саме присутністю трансмісії, та необхідністю окремого контролю переднього та заднього колеса. Наявність переднього гальма дає можливість відточити техніку правильного гальмування, що стане в нагоді в екстрених ситуаціях і катанні агресивною пересіченою місцевістю.
Конструкція ободних гальм, мабуть, одна з найпростіших. По обидва боки колеса розташовані два важелі, які при натягу троса наближаються один до одного, а колодки, розташовані на них, наближаються до обода, затискають його і колесо зупиняється. В наш час існують три типи гальм:
- V-brake гальмо. Два важелі, в які заправлений трос, сходяться при натисканні ручки. Вони мають найпростішу конструкцію, найпоширеніші на велосипедному ринку.
- Кліщові гальма. За формою вони нагадують кліщі, звідки й пішла назва, мають багато сил завдяки своїй конструкції, але використовуються тільки на шосейних велосипедах через відсутність можливості встановити широкі покришки.
- Кантилеверні гальма. Тросик, прикріплений до пива на вилці, над гальмівними важелями, має дві тяги, які зводять важелі. Через незручну та застарілу конструкцію зустрічаються тільки на старих велосипедах.
Найчастіше обідні гальма зустрічаються більш бюджетних великах. V-brake та кліщова гальмівна система не завжди підходять для агресивної їзди через залежність від погоди та ступеня забрудненості обода. Але якщо ви катаєтеся нечасто, купуєте його для велосипедних прогулянок з сім'єю або своїй дитині, то такий вид гальма вам підійде з ряду причин:
- Ободні гальма легко обслуговувати, з цим може впоратися навіть дитина.
- Чи не вимагають великих вкладень, ремонт та обслуговування не передбачає великого бюджету.
- Дуже прості в налаштуванні та догляді.
З недоліків варто виділити те, що брудний або мокрий обід знижує ефективність роботи гальм, а вісімка на колесі ускладнює його роботу, а може зробити це і зовсім неможливим.
Можливості налаштування та ціна у «ві-брейків» і «кліщів» можуть відрізнятися в залежності від моделі та фірми, що випустила ободні гальма. Найчастіше зустрічаються V-brake від 5$ до 30$, але є й моделі, що досягають вартості 100$. Щоб вибрати та купити підходящі, враховуйте частоту експлуатації свого великого, в яких дорожніх умовах Ви волієте їздити.
Обслуговування ободних гальм
Найважливішими факторами у роботі V-brake є стан колодок та тросика, від цього залежить 50% ефективності роботи гальмівного вузла.
Ви повинні бути впевнені, що трос не проіржавів і не має пошкоджень. Щоб уникнути іржі та забезпечити хорошу рухливість троса в сорочці, використовуйте мастила проти корозії, якими він обробляється. Якщо трос починає рватися, його слід замінити.
Своєчасна заміна колодок забезпечує триваліший термін життя обода. Чинить вплив ступінь жорсткості колодок. М'які менше травмують обід, але гальмування може бути не таким точним, як при використанні жорстких. Так само м'які колодки можна встановити не на будь-які «кліщі» або «вібрейки», тому що бажано встановлювати їх під кутом для більш точного та повного гальмування, а на дешевих моделях часто не передбачена така функція. Потрібно, щоб колодки трохи наближалися один до одного у напрямку руху колеса. При правильному калібруванні положення колодок вони не поступляться жорсткішим.
Інтернет магазин Фрікке надає можливість купити ободні гальма за приємними цінами, замовити з доставкою по Україні або особисто забрати самовивізом в Дніпрі.
Дата поновлення редакції 08,09,2023.